Verzending.
Informatie levering en afhaalpunten
Leveringsinformatie en verzendtijden
Wij verzenden zo snel mogelijk nadat de bestelling is geplaatst. Dit kan zijn nog dezelfde dag, of de dag erna. In de regel wordt uw bestelling binnen 1-4 werkdagen geleverd. Wij zijn afhankelijk van externe bezorgdiensten en kunnen daarom geen garantie bieden op deze levertijd.
Bestellingen die na 13:00u op vrijdag of in het weekend zijn ontvangen, verzenden wij op maandag.
Track & Trace-informatie betreffende uw bestelling
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u automatisch een bestelbevestiging per e-mail. Zodra uw pakket verzonden is, ontvangt u een verzendbevestiging. Hierna volgt nog één e-mail met de track & trace-informatie en uw bestellingsoverzicht. Met de track & trace-informatie kunt u de status van uw pakket volgen. We raden aan deze status regelmatig te controleren om op de hoogte te blijven van de verwachte bezorgdatum en eventuele updates.
Wat kunt u verwachten indien bezorging niet mogelijk is
Soms kan een pakket niet direct op het door u opgegeven adres bezorgd worden. In dat geval wordt het pakket standaard naar een afhaalpunt in de buurt gestuurd, waar het gedurende zeven dagen voor u klaar ligt. Het komt wel eens voor dat er door de bezorgdienst voor een afhaalpunt wordt gekozen die iets verder uit de buurt ligt. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Houd er rekening mee dat er geen aparte melding van het afhaalpunt wordt verzonden. Wij adviseren u om via de track & trace-code regelmatig de bezorgstatus van uw pakket te volgen.
Niet-afgehaalde pakketten
Indien een pakket niet binnen de aangegeven tijd bij het afhaalpunt wordt opgehaald, wordt het automatisch naar ons teruggestuurd. Helaas zijn er extra kosten verbonden aan deze retourzending, die we moeten doorberekenen aan de consument. Wij streven naar een optimale prijsstelling en dit helpt ons extra kosten te vermijden, en de prijzen voor iedereen scherp te houden.
Niet-afgehaald pakket - kosten enverwerking bij Linda y Dulce Nederland
Pakket wordt retour gezonden naar afzender
- Het pakket is niet afgehaald bij het afhaal/servicepunt. Het pakket heeft 7 dagen klaargelegen, en is binnen deze periode niet afgehaald.
- Het afleveradres dat opgegeven is klopt niet. Het kan zijn dat het pakket niet geleverd kon worden doordat er tijdens het bestelproces een foutief adres is opgegeven.
Is het pakket om persoonlijke redenen niet opgehaald, na 7 dagen wordt het pakket naar ons teruggestuurd. Pakketten die niet opgehaald worden hebben een andere verwerkingsprocedure, en de retourzending kan hierdoor enkele dagen langer in beslag nemen dan bij een standaard retour.
Zodra het pakket bij ons is aangekomen, behandelen we het als een herroeping/retourzending en ontvangt u een e-mail ter bevestiging van de verwerking. Wanneer u de producten alsnog wilt ontvangen, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen via onze webshop.
De kosten die we rekenen voor een niet-afgehaald pakket bedragen € 9,95. Deze kosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke verzendkosten en de onbezorgbaar retour-toeslag, die wij betalen aan de bezorgende partij vanwege de extra handelingen die zij aan de verzending hebben verricht. Daarnaast berekenen we een kleine toeslag voor de administratieve verwerking van het pakket.
Indien er bij het plaatsen van een order een foutief adres is opgegeven en het pakket daardoor niet geleverd kan worden, komt het tevens retour naar ons. In dit geval brengen we eveneens de genoemde kosten van € 9,95 in rekening. Let bij het plaatsen van een bestelling dus goed op dat de bestelling juist geadresseerd is.
Is de adressering op het werk, vergeet niet de naam van het bedrijf bij het afleveradres te vermelden. Is er bijvoorbeeld een toevoeging bij de straat, zoals a, b, c, of een verdieping/etage, geef dit duidelijk aan bij het plaatsen van de bestelling om extra kosten te vermijden. Zonder het volledige adres gaan bestellingen regelmatig mis.
Een aanvulling tijdens het bestellen bij 'Opmerkingen' betreffende bezorginstructies, kan helaas niet vermeld worden op het verzendlabel. Wel kunt u dit doorgeven nadat u een mail van de bezorgdienst heeft ontvangen inzake de neerzettoestemming.
Onjuist adres en aanpassingen betreffende bestellingen in verwerkingen
Wanneer een bestelling eenmaal in verwerking is gezet, kunnen er geen aanpassingen doorgevoerd worden. In dit geval is het alleen mogelijk om de bestelling te laten bezorgen bij een afhaalpunt, mits de bezorgdienst deze aanpassing toestaat via haar eigen app. Wij adviseren om de bezorg-app van de vervoerder in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen of alternatieve bezorgopties.
Indien er een onjuist adres is opgegeven en het pakket daar is afgeleverd, zijn wij niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de 'mislukte' levering. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het juiste adres in te voeren tijdens het bestelproces. Controleer daarom altijd zorgvuldig het adres voordat de bestelling geplaatst wordt.
Juiste omschrijving van het adres
Voorbeeld:
Het Ooievaarsnest
T.a.v. Rick Jansen
Lepelaarstraat 3-F (Eerste verdieping)
3353KR Groningen
Is het adres wel juist en kan het pakket niet geleverd worden door een fout van de vervoerder, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen dan een melding maken in het systeem van onze vervoerder. Indien het pakket buiten de schuld van de klant niet bezorgd kon worden, brengen we uiteraard de kosten van € 9,95 niet in rekening.